Dwa tygodnie temu zastanawialiśmy się tutaj wspólnie nad możliwościami automatyzacji testów w systemie questów gry RPG takiej jak Wiedźmin 3

Dwa tygodnie temu zastanawialiśmy się tutaj wspólnie nad możliwościami automatyzacji testów w systemie questów gry RPG takiej jak Wiedźmin 3. W dużej mierze chodziło o to aby gra sprawdzała czy w bieżącej sytuacji możliwe jest wykonanie otwartego questu. Na przykład: czy gracz może dostać się do miejsca, w którym aktywowany będzie kolejny etap misji (zablokowane drzwi, nieotwieralna skrzynka etc).

Wyczerpującej odpowiedzi udzielił nam nie kto inny jak sam Mateusz Tomaszkiewicz - Lead Quest Designer w CD PROJEKT RED.

"Hej, Kamil poprosił żebym się wypowiedział, a więc: automatyki testowania questów w zasadzie nie było, opieraliśmy się przede wszystkim na testerach.

Czemu? Głównie ze względu na to jak wygląda nasz system questów - pojęcie samych questów jest abstrakcyjne dla silnika przy naszych narzędziach i przyjętej metodzie implementacji. Narzędzie jest bardzo elastyczne - coś co w jednym przypadku jest błędem implementacyjnym, w innym przypadku może być prawidłową i intencjonalną implementacją. Przykładowo, w jednym przypadku designer chce, żeby sygnał opuścił fazę, a w innym nie - oba przypadki mogą nie generować żadnych błędów dla gracza. To co gracz widzi (czyli głównie wpisy o questach do dziennika) jest zupełnie odrębne od faktycznej logiki questów, komunikacja między nimi jest zarządzana przez designera ręcznie. Mówiąc krótko - system nie wie, co oznacza dany wpis do dziennika albo cel zadania, wie tylko tyle że designer powiedział mu "wyświetl ten napis".

Ze względu na to, moim zdaniem skuteczny automat mógłby zaistnieć tylko gdybyśmy mocno przepisali nasze narzędzia (co wiadomo, jest wykonalne ale wymaga sporych nakładów pracy programistycznej i koncepcyjnej).

Jeżeli jesteście zainteresowani tematem, możecie zobaczyć jak wyglądają nasze narzędzia, wystarczy ściągnąć redkit do W2 - co prawda trochę się pozmieniało, ale logika questów jest praktycznie ta sama."

2015-06-18 11:34:01

skomentuj

starsze index nowsze



Onegdaj pisałem, że...

Prowadzę bloga "Gry dla dorosłych" od 19 lutego 2013 roku. Oto niektóre z wcześniejszych tekstów:


2016-08-16

Zastanawiacie się czy kupić No Man’s Sky? Ja wam jednoznacznie nie odpowiem na to pytanie

2015-07-31

A gdyby tak rzucić wszystko i pojechać w Bieszczady? Zdjąć zbroję, kuszę rzucić w kąt, pojeździć na Płotce, nawet na dzikim mustangu - okiełznanym za pomocą Aksji, dosiadanym na oklep

2014-10-29

Kilka dni temu Diablo III poszło w odstawkę, 70 level jest, zapału do grania dwunasty raz tego samego nie było