Pierwszym z drobiazgów, które pokochałem w Falloucie 4, był brak percepcyjnej supermocy mojego bohatera

Pierwszym z drobiazgów, które pokochałem w Falloucie 4, był brak percepcyjnej supermocy mojego bohatera. Bezpośrednio przed F4 ogrywałem Wiedźmina, który dysponował zmysłem podświetlającym wszystkie aktywne przedmioty, skrzynki, ciała itd. Batman mógł w tym celu używać trybu detektywistycznego, a Szalony Max widział ikonki nad nieograbionymi z dobytku zwłokami. Pewnie tak mu się porobiło od jedzenia czerwi i przeterminowanej psiej karmy.

Oczywiście poprzednie części nowożytnego Fallouta też nie ułatwiały myszkowania i nie podświetlały z daleka każdego klikalnego obiektu, ale współczesna tendencja jak widać z trzech powyższych przykładów, pozwoliła mi o tym zapomnieć. Stąd wielka radość eksploracji, uwielbiam omiatać wzrokiem każdy kąt odwiedzanych lokacji. Podobno aż 2.6% populacji jest poważnie zdefektowanych na tym punkcie, ale na szczęście każdy śmieć w Falloucie ma znaczenie, L4 na to nie dostanę. Poza chorobliwym zbieractwem dokładny przegląd przygotowanych przez twórców scen pozwala na doszukiwanie się samodzielnych interpretacji. Tu jakiś szkielet siedzi na kiblu z pistoletem 10 mm na podłodze. Tam parka rozkłada się na materacu, a obok nich podejrzanie dużo odlotu. Gdzieś ktoś zmontował barykadę z mebli, pozakładał pułapki. Drobiazgi budują historię.
Wszystko to oczywiście z szacunku dla level designerów oraz wszystkich tych szeregowych wypełniaczy, którzy ustawiają w grze tony śmieci.

Druga rzecz, którą polubiłem od pierwszego wejrzenia, to mechanika lootowania. Podchodzisz do biurka, celownik na blat i bez żadnego klikania, aktywowania widzisz okienko z zawartością mebla. Możesz zabrać dowolnie wybrane przedmioty i po prostu iść dalej. Długo nie mogłem się odzwyczaić od odruchowego naciskania kółka po skończonym wyłuskiwaniu śmiecia z kontenera. Jeżeli zaś chcesz dokładniej przeanalizować zawartość, porównać parametry broni czy pancerzy to można wejść w tradycyjne okno lootowania za pomocą kwadratu. Genialnie proste.

2015-11-20 08:59:28

skomentuj

starsze index nowsze



Onegdaj pisałem, że...

Prowadzę bloga "Gry dla dorosłych" od 19 lutego 2013 roku. Oto niektóre z wcześniejszych tekstów:


2014-08-22

Jedną z nowości w The Last of Us: Remastered jest tryb fotograficzny. W każdej chwili możemy, za pomocą L3, zatrzymać akcję i zadumać się nad kunsztem twórców

2013-08-27

Przeniesienie się z dopracowanych tropikalnych zarośli FarCry 3 do nieco już starawego (2009) Liberty City w pierwszym momencie było dla mnie przykrym doświadczeniem

2015-06-30

W weekend panowało prawdziwe rozpasanie. Wycieczka na południe by przejechać się 75-letnim Citroënem Traction Avant oraz testować jak praktycznie wygląda przełom w polityce kierownicowej Sony